Filmowo-motoryzacyjne podsumowanie tygodnia [03.12.2013]

Youtube, podobnie jak inne serwisy wideo, to prawdziwa skarbnica fantastycznych materiałów na temat tego, co kochamy najbardziej - samochodów. Niestety, często nie mamy czasu, żeby się o tym przekonać, dlatego dziś zapraszam na małe podsumowanie najlepszych filmów motoryzacyjnych z poprzedniego tygodnia.

Wyścig samochodów historycznych — Chris Harris i przepiękny Lister Jaguar Coupe
W tym roku sławny wyścig “historyków” rozgrywany w Goodwood odwiedziła ekipa Drive z Chrisem Harrisem na czele. Przygotowana relacja, a w zasadzie mini-reportaż, to świetna okazja na zrozumienie, co tak ciągnie bardzo zamożnych dżentelmenów do ścigania się na serio autami wartymi dziesiątki milionów dolarów.
Co więcej sam Chris został zaproszony do wzięcia udziału w wyścigu więc wszystko obserwujemy z perspektywy kierowcy. Dramatyczne zwroty akcji podczas wyścigu, ryczące potwory z czasów, gdy dbanie o bezpieczeństwo było dla mięczaków, a wszystko okraszone komentarzem Chrisa — warto zobaczyć, nawet jeśli jesteś fanem wyłącznie współczesnych aut.
Porsche 911 Turbo S vs McLaren 12C — na torze, drodze i… lotnisku
Ponownie ekipa Drive i ponownie Chris Harris — tym razem w czasie teraźniejszym, za kółkiem dwóch niesamowitych samochodów - Porsche 911 Turbo S oraz McLarena 12C. Na pierwszy rzut oka “Prosiak” wydaje się żadną konkurencją dla superauta ze stajni McLarena — być może jednak najnowsza wersja Turbo S będzie w stanie dotrzymać mu kroku?
Ferrari 458 Speciale — godny następca F430 Scuderia?
Tym razem dziennikarze z Evo Magazine wzięli na warsztat najnowsze Ferrari 458 Speciale - fabrycznie “podkręconą” wersje pięknej Italii.

Jethro Bovingdon przyłożył się do pracy — auto sprawdzane jest zarówno na drodze jak i torze, a całości dopełnia porównanie Speciale do jego hardcore’owego poprzednika — F430 Scuderia. Swoją drogą miałem okazję zobaczyć te auto na żywo w Pradze — mimo że na biegu jałowym, słychać je było z odległości kilku przecznic. Warto sprawdzić, czy poprawiona 458 dorównuje takiej mocy.
Nowa Panamera 4S — co się stanie gdy V8 zastąpimy V6 TwinTurbo?
Carlos Lago, jeden z najlepszych recenzentów Motortrend, testuje najnowszą Panamere 4S. W tym roku luksusowa limuzyna o osiągach superauta starciła pięknie brzmiącą V8’mke (polecam sprawdzić na yt!) na rzecz podwójnie doładowanej V6’stki. Spalanie i emisja CO2 oczywiście spadły ale czy auto nie straciło swojego charakteru? Polecam recenzje:
Jaguar C-X75 — najlepszy samochód jaki nie powstał
Alex Goy z XCARFilms został zaproszony przez Jagura na testy najnowszego prototypu- hiper-samochodu sławnego przede wszystkim ze swoich dwóch turbo-odrzutowych silników służących do… ładowania baterii. Niestety, wraz z rozwojem projektu zostały one zastąpione przez silnik 1.6 (!) wspomagany turbiną oraz sprężarką mechaniczną — całość legitymuje się mocą 500 koni mechanicznych — taki downsizing to ja rozumiem.

Ostatecznie, mimo wcześniejszych planów, auto nie trafiło do limitowanej produkcji seryjnej. Jest czego żałować, a przekonacie się o tym z poniższego materiału.
Klasyczne Maserati — piękniej już chyba nie można
Na koniec coś znacznie spokojniejszego - Jay Leno gości w swoim garażu przepiękne Maserati A6G-2000 Allemano z 1956 roku. Odrestaurowane z dbałością o najmniejsze szczegóły pokazuje, co to znaczy klasyczne piękno. Warto nacieszyć oczy:


Polecane przez autora:
- Filmowo-motoryzacyjne podsumowanie tygodnia [28.12.2013]
- Filmowo-motoryzacyjne podsumowanie tygodnia [14.12.2013]
- Filmowo-motoryzacyjne podsumowanie tygodnia [07.12.2013]
Ten artykuł ma 1 komentarz
Pokaż wszystkie komentarze